Ερμηνευτικές προσεγγίσεις για τις εκλογικές αποτυπώσεις στο Δήμο Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης
Η σύγκρουση της λογικής «ζαμανφουτισμού» και «συνείδησης».
Προς μια πλειοψηφική νίκη των Δημοτών
Μια πρωτότυπη ανιδιοτέλεια! ….
Η δημοτική αρχή στον τομέα Ποιότητα Ζωής & Περιβάλλον υλοποίησε το 13,63 % του προγράμματός της!
Να τελειώνουμε με τα ψέματα ….. να δούμε την πραγματικότητα!
Μα σε τι θεό πιστεύετε; του δικαίου ή της παραποίησης και της απόκρυψης!
Δημοτικό ναυάγιο στην Κοινωνική πολιτική !
Αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία της απερχόμενης δημοτικής αρχής.
Η ηθική κατάπτωση της ψήφου
Ένα βήμα στην παραποίηση δύο βήματα στην απόκρυψη!
ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ (ΣΠ. ΚΑΡΑΒΑΣ) – ΔΥΝΑΜΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ (ΒΛ.ΤΣΙΩΤΟΣ) – Σε τι διαφέρουμε
Η επίκληση συστήματος «αξιών» ενόψη της επερχόμενης δημοτικής επιλογής.
Η αξιοπιστία των προεκλογικών δεσμεύσεων του 2019 για τη Δημοτική Αρχή Βλ. Τσιώτου.
Να σπάσουμε τον “Κύκλο της πρόσβασης” και της “Παραπολιτικής”
Αναπλάσεις με “ορίζοντες δημιουργίας” και αξία δημόσιων κοινοχρήστων χώρων
Επικαιρότητα
Για το Δημ. Συμβούλιο της 28ης Ιουνίου 2023 του Δήμου Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης

Επιδιώκοντας ισοτιμία και λογοδοσία

Υπάρχουν δεκαετίες στις οποίες τίποτα δεν συμβαίνει και υπάρχουν εβδομάδες στις οποίες συμβαίνουν δεκαετίες.

του Ευσταθίου Π. Σεμιτέλου

Η λογοδοσία των κατεχόντων αυτοδιοικητικές θέσεις αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο του πυρήνα λειτουργίας ενός κοινοτικού διαμερίσματος. Εάν υποστηρίζουμε ότι ενδιαφερόμαστε για την αύξηση της συμμετοχής των δημοτών στην διαμόρφωση αξιών, προτάσεων και ιδεών δηλαδή στη δημιουργία πολιτισμού τότε η εφαρμογή των αρχών της «Διαφάνειας» και της «Δημοσιότητας» αποτελούν καταλυτικά «μέσα» και «τρόπους» προς αυτήν την κατεύθυνση. Τι σημαίνει όμως αυτό για τη δημοτική ενότητα της Ευρωστίνης και πώς και γιατί αυτή «αυτοϋποβαθμίζεται» σε σχέση με την δημοτική ενότητα του Ξυλοκάστρου; Τι σημαίνει υιοθέτηση μιας δημοκρατικής δεοντολογίας;

Είναι γνωστό ότι με το άρθρο 47 του ν.4647/2019 (ΦΕΚ 104Α΄/16-12-2019) δόθηκε η δυνατότητα ορισμού άμισθου αντιδημάρχου με σκοπό, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, την εύρυθμη λειτουργία του δήμου. Έτσι την 9η Ιανουαρίου 2020 ορίστηκε άμισθος αντιδήμαρχος με 9 κατά τόπο αρμοδιότητες.

Ερώτηση: Γνωρίζει κανείς δημότης τι, πώς, εάν, που και πότε ασκούνται αυτές οι αρμοδιότητες; Ποια είναι η λογοδοσία του εν λόγω αντιδημάρχου στο Δημότη και πώς και που αυτή πραγματοποιείται; Πάντως μέσω του δημοτικού συμβουλίου δεν πραγματοποείται γιατί μέχρι στιγμής υπάρχει αφωνία!

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τέτοιου είδους θέσεις δεν ωφελούν γιατί το μόνο που παράγουν είναι τα κόστη μιας αναπτυσσόμενης γραφειοκρατίας αλλά και υποκρύπτουν την καλλιέργεια προσωπικών αδιαφανών σχέσεων δημοτικής αρχής και δημοτών, στην κατεύθυνση ενός ρουσφετεμπορίου. Θα πρέπει να καταργηθούν, γενικότερα, το συντομότερο δυνατόν κτίρια και γραφεία με τίτλο: «Ρουσφετεμπορείον». 

Στη σημερινή εποχή το ισχυρότερο μέσο για την εφαρμογή των αρχών «Διαφάνειας» και «Δημοσιότητας» είναι το διαδίκτυο. Παρατηρώντας κανείς την ιστοσελίδα του δήμου θα παρατηρήσει την πλήρη απουσία του συμβουλίου της δημ. κοινότητας Δερβενίου! Η κεντρική κοινότητα δηλαδή της Ευρωστίνης (ούτε λόγος βέβαια για τις λοιπές κοινότητες) είναι σε αφάνεια σε αντίθεση με το συμβούλιο της κοινότητας Ξυλοκάστρου όπου μπορεί ο δημότης να βλέπει : Μέλη – Συνεδριάσεις – Αποφάσεις. Αυτό θα πρέπει άμεσα να αλλάξει. Πώς να ισοτιμηθεί κανείς όταν κατ΄αρχήν αυτοϋποτιμάται;

Η τάση να πιστεύουμε ότι οι απόψεις μας είναι σωστές επειδή τις πιστεύουμε εμείς, η ευκολία του να δίνουμε απλοϊκές εξηγήσεις, η επιλεκτική μνήμη, οι συγκρούσεις του «εγώ» με τα εξωτερικά ερεθίσματα που πυροδοτούν συμπεριφορές που εκδηλώνονται είτε με εκρήξεις θυμού και επιθετικότητας είτε με αποστροφή από την πραγματικότητα αποτελούν ενδείξεις και χαρακτηριστικά παιδικών εγωκεντρισμών ενηλίκων. Η κατοχή των «κοινών» δεν μπορεί να αποτελεί σπαχηλίκι κανενός. Η επιδίωξη κατασκευής «ταυτότητας νέου» και η εξ΄ αυτού απαίτηση για την αποφυγή οιασδήποτε κριτικής δεν βοηθούν στην βελτίωση των πραγμάτων, αντιθέτως, ενδέχεται και να υπονομεύουν τη δημοκρατική δεοντολογία.

Δεν πρέπει να αφεθούμε σε δημοτική ακινησία. Δεν μπορεί σ΄ έναν από τους βασικούς ρόλους του δήμου που είναι το να δημιουργεί υποδομές για την παραγωγή πολιτιστικού προϊόντος αλλά και να διασφαλίζει την ισόρροπη χωροταξική κατανομή του στο πλαίσιο του δήμου, να μένουμε άπραγοι και δειλοί. Δεν μπορεί για το κτίριο του Ειρηνοδικείου να μην έχει ξεκινήσει κάτι εδώ και ένα χρόνο! Η ύπαρξη ενός πολιτιστικού πολυχώρου είναι εμφανής και αναγκαία εφόσον βέβαια ενδιαφερόμαστε για την ισόρροπη διάχυση υποδομών πολιτισμού. Πρέπει επιτέλους να πιεστεί η δημοτική αρχή για αυτό.

Να διευρύνουμε λοιπόν και να πυκνώσουμε τις διαδικασίες λογοδοσίας εντείνοντας εφαρμογές διαφάνειας και δημοσιότητας προκειμένου να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα αλλά και τη δημοκρατική ποιότητα της δημοτικής λειτουργίας.

Διαβάστε επίσης