Η Ιστορία της μεταστροφής από την απ΄ευθείας ανάθεση στη δημόσια δημοπράτηση.
Η δύσβατη μετάβαση από τα γεγονότα στις ερμηνείες και στην κρίση των Δημοτών!
Ο τρίτος πόλος σε κατεύθυνση συρρίκνωσης ……..
Η «ευβουλία» στη διαχείριση του δημοτικού διαλόγου.
Δημοτική πολιτική και κανονιστική ηθική
Η στασιμότητα του “αυτονόητου”
Ενδείξεις υποχρεωτικότητας για την κατάρτιση υποβολής δημοτικών συνδυασμών και δημοτικές προσεγγίσεις
Εν είδει απολογισμού …
Από την κόλαση του δημοτικού ηλεκτροφωτισμού στην αρχή της δημοσιότητας!
Άνευ κριτηρίων αξιολόγησης οι δημοτικές επιχορηγήσεις για το 2021!
Η διεύρυνση των αρχών Διαφάνειας και Δημοσιότητας σε δημοτικό επίπεδο
Η διαστρέβλωση της πραγματικότητας και η δημιουργία εντυπώσεων ως εργαλείο της συντηρητικής «αριστεράς».
Διαρκώς εκτός και άνευ λόγου και ουσίας …….
Η προσχηματική ομοφωνία ως αποτέλεσμα του μαθήματος “έκθεση ιδεών”
Προσεγγίζοντας μια προσχηματική δημοτική ομοφωνία
Εικονική πραγματικότητα: Κτήριο «Ειρηνοδικείου» και ΕΛΚΕΘΕ
Σημειώσεις δημοτικού προσκηνίου και παρασκηνίου ……
Οι στρεβλώσεις και η προσπάθεια δημοτικών εντυπώσεων

Η γοητεία της εγκατάλειψης

phaidon Αρχιτεκτονική

Η γοητεία της εγκατάλειψης : έτσι η αρχιτεκτονική πεθαίνει και ανασταίνεται !

Όπως και η ανθρώπινη ζωή έτσι και η αρχιτεκτονική είναι εφήμερη.  Ένας τόμος Phaidon με τίτλο Ruin and Redemption in Architecture είναι αφιερωμένος σε χαμένα, ξεχασμένα, επανασχεδιασμένα και σε ορισμένες περιπτώσεις μεταμορφωμένα αρχιτεκτονικά κτίρια. (240 σελίδες στα αγγλικά σε περίπου 39 ευρώ). Ο επιμελητής είναι ο Dan Barasch.

Νήσος Gunkanjima, Ιαπωνία, Mitsubishi Corporation. Ολοκληρώθηκε το 1890 και εγκαταλείφθηκε το 1974
Νήσος Gunkanjima, Ιαπωνία, Mitsubishi Corporation. Ολοκληρώθηκε το 1890 και εγκαταλείφθηκε το 1974
La Fábrica, Sant Just Desvern, Ισπανία, από τον Ricardo Bofill: μεταμορφώθηκε το 1975
La Fábrica, Sant Just Desvern, Ισπανία, από τον Ricardo Bofill: μεταμορφώθηκε το 1975

Το βιβλίο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη:

α) «Lost» , υπάρχουν ουρανοξύστες, σταθμοί και ακόμη τερματικά αεροδρομίων .

β)“Ξεχάσαμε”, το οποίο περιλαμβάνει εικόνες και ιστορίες δομών που καταστράφηκαν από παραμέληση (π.χ. ένα παράδειγμα των κτιρίων που δημιουργήθηκαν για να φιλοξενήσουν Ολυμπιακούς αγώνες και στη συνέχεια τα άφησαν στη μοίρα τους μόλις τελείωσαν οι αγώνες)

γ) την εγκαταλελειμμένη αρχιτεκτονική που προσφέρεται για να γίνει δημόσιος χώρος ( Reimagened ), και

δ) τα μετασχηματισμένα κτίρια ( ‘Transformed’ ) με σκοπό να διατηρήσουν την ψυχή τους και να ανανεώσουν την προοριζόμενη χρήση τους.

Τα εγκαταλελειμμένα κτίρια είναι τόσο συναρπαστικά γιατί μας υποχρεώνουν να κάνουμε μια προσπάθεια τόσο στο να αφηγηθούμε  ένα κατεστραμμένο τόπου όσο και να φανταστούμε τη μελλοντική του δυναμική.

Διαβάστε επίσης